E-mail ایمیل چیست؟ برای مبتدیان



E-mail مخفف Electronic Mail  (نامه الکترونیکی) است که یک سیستم پست ,الکترونیکی می باشد. که از طریق اینترنت روزانه پیام های زیادی بین کاربران آن مبادله میشود.که در فارسی به آن پست الکترونیکی، ایمیل یا رایانامه هم می گویند ،که در اصل همان نامه‌ الکترونیکی است که با رایانه فرستاده می‌شود.

E-mail بهترین ابزار ارتباطی در سراسر دنیاست. چرا که علیرغم سرعت بالا، قیمت ارزان ,آفلاین(Offline)است، یعنی برخلاف تلفن وفکس، نیازی نیست که گیرنده در هنگام دریافت پیام در مقصد حضور داشته باشد.


امروزه e-mail یکی از مهمترین کاربردهای اینترنت است . تقریبا اغلب کاربران اینترنت, همه روزه از ایمیل استفاده می کنند . بعضی کاربران ممکن است هفته ای یک یا دو پیام ارسال کنند و دیگران بیشتر و بعضی هزاران پیام ارسال و دریافت کنند .


برای دریافت نامه الکترونیکی شما نیاز به یک صندوق پستی دریافت نامه الکترونیکی  دارید پس به فضای اینترنتی نیاز دارید بعضی از سایتها این فضا را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میدهند و شما به راحتی می توانید با ثبت نام در این سایتها این فضا را دریافت و صاحب صندوق پستی الکترونیکی شوید در فضای مجازی مثل فضای واقعی که شما برای دریافت نامه نیاز به آدرس دارید دقیقا به طور مشابه نیاز به آدرس دارید حال این آدرس را از کجا باید دریافت کرد ؟

شما نیاز نیست دنبال آدرس بگردید همان سرویس دهندگان در زمان ثبت نام از شما می خواهند که یک آدرس برای خود معیین کنید که آدرس ایمیل (همان صندوق پستی شما)از دو بخش تشکیل شده است که توسط علامت @ ( ادساین ) از هم جدا می شوند به شکل زیر است  :


بخش اول نام کاربری(Username) وبخش دوم نام سایت ویا دامنه ایی است که ایمیل را از آن دریافت می کنید .

که تنها بخش اول که شامل نام کاربری است را شما باید معیین کنید و بقیه آن ثابت است نشانی پست الکترونیک به این صورت نوشته می شود Username@domain.com

حروف کوچک وبزرگ در ادرس ایمیل بی تاثیر بوده اما معمولا ً همه حروف را بصورت کوچک می نویسند در ضمن بین هیچ کدام از حروف وبخش های آدرس ایمیل فاصله ایی وجود ندارد ولی می توان از خط تیره وآندرلاین استفاده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد