فارسی نویسی در فلش

در باره فارسی نوشتن توی فلاش خیلی ها ازم سئوال کردن گفتم حالاکه اینقدر همه دوست دارند بدونن اینجا در بارش بنویسم

کلا کمپانی مکرومدیا یک شرکت که به مشتریای غیر از انگلیسی زبان اهمیتی نمیده و در تمام محصولاتش یا حداقل میتونم بگم تو تمام محصولاتی که من از این شرکت دیدم

نوشتن فارسی و همینطور زبان های دیگه یا غیر ممکن یا سخته
و نمیدنم چرا ولی به دلیل سیاست هایی که این شرکت دنبال میکنه از زبان ها به طور محدود و کم پشتیبانی میکنه

برای مثال دریم ورور که برای ساخت صفحات وب به کار میره و خود من یکی از دوستارانش هستم از زبان فارسی یا زبان های دیگر پشتیبانی نمیکنه و شما نمیتونید
توی اون فارسی تایپ کنید و حتما باید کد های یونی کد رو درون اون کپی پیست کنید و مثلا برنامه گرافیکی و عالی فایر ورک که خیلی ها دوستش دارند مثل من.


توی اون نمیتونید فارسی بنویسید و حتی این برنامه از فونت های فارسی هم پشتیبانی نمیکنه اما راه حل:

برای نوشتن فارسی در برنامه هایی مثل فتوشاپ یا فایر ورک و.. امثال اون من به شما توصیه میکنم از فارسی ساز هایی که وجود داره از جمله فاسی ساز پروین
که حسابشو خوب پس داده استفاده بکنید یا هر فارسی سازی که توی این محیط ها کار میکنه اما توی فلش شما باید چی کار کنید:

من خودم از پروین توی فلش استفاده نکردم و نمیدونم که کار میکنه یا نه ؟

اگر کسی میدونه بگه اما اگر که کار بکنه دیگه مشکل شما حل شده و میتونید به راحتی فارسی تایپ کنید اما یک راه حل دیگه برای تایپ فارسی استفاده از برنامه پارسا هستش که خود من از اون استفاده میکنم و طرز استفاده:

شما برنامه آی پی تی رو باز میکنید که چند وقتیه ورژن 5 اون هم اومده
و توی اون به مینویسید بعد کپپی میکنید و بعد در محیط فلش پیست میکنید حالا شما باید فونت خود رو به یکی از چند فونت مخصوص برنامه پارسا تعقییر دهید و به راحتی میتونید فارسی ببینید.

****

این نکته رو هم به دوستان بگم که وقتی که انیمیشنی را درست کردید و به پسوند اس دبلو اف در آوردید این فایل در هر کامپیوتری که نمایش داده شود به طوری که شما دیده اید نمایش داده میشود حتی اگر از فونتی که شما استفاده کرده اید هم در آن کامپیوتر وجود نداشته باشد و این فایل کاملا قابلیت عکس را دارد

****

اما برای دوستانی که از وین 2000 یا ایکس پی استفاده میکنند و این ویندوز ها فارسی را میشناشند و نیازی به پارسا ندارند باید بگم که این دوستان اگر که نمیتونند فارسی تایپ کنند باید حتما از یک فارسی ساز برای نوشتن در محیط فلش استفاده کنند این نکته رو هم باید بگم که برای دوستانی که میخان در فلش از یونی کد استفاده کنند و یونی کد بنویسند باید بگم که بیخود سعی نکنند چون که این کارعملا در ورژن ام ایکس این برنامه هم قابل اجرا نیست البته یک استسنا داره و اون هم اینه کا کامپیئتری که با اون فایل ساخته میشه وین 2000 داشته باشه و کامپیوتر بازبیند هم حتما وین 2000 داشته باشه که این کار عملا کاربردی نداره

منبع: http://pedramp.persianblog.ir

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد